JomGempaq Forum

Selamat datang ke Forum Jomgempaq


    [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Share

    blackrose
    Every Rose Has It's Torn
    Every Rose Has It's Torn

    Female
    Number of posts : 4718
    Age : 36
    Location : Di Belakang Anda..!!
    JGR : 1600
    Maritial status : Married
    Respek :
    Amaran :
    0 / 1000 / 100

    Mood :
    Reputation : 0
    Duit : 19
    Registration date : 2008-03-24

    segan [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by blackrose on Tue 13 May 2008, 9:08 am

    Di photo ini adalah seorang pemuda berusia 18 tahun yang meninggal di salah satu rumah sakit di oman. Mayat pemuda tersebut digali kembali dari kuburnya setelah 3 jam di makamkan yang di saksikan oleh ayahnya. Pemuda tersebut meninggal dirumah sakit dan setelah di mandikan di makamkan secara Muslim di hari itu juga. Tetapi setelah pemakaman, ayahnya merasa ragu atas diagnosa doktor dan menginginkan untuk di identifikasi kebenaran penyebab kematianya.



    Seluruh kerabat dan teman - temannya begitu terkejut saat mereka melihat kondisi mayat. Mayat tsb begitu berbeda dalam 3 jam. Dia berubah tampak ke abu - abuan seperti orang yang sudah tua. Dengan tampak jelas bekas siksaan dan pukulan yang amat keras dan dengan tulang - tulang kaki dan tangan yang hancur begitu juga ujung ujungnya sehingga menekan kebadannya.



    Seluruh badan dan mukanya memar. Matanya yang terbuka memerlihatkan ketakutan, kesakitan dan keputusasaan. Darah yang begitu jelas menandakan bahwa pemuda tersebut sedang mendapatkan siksaan yang amat berat.



    Sebagai penutup dari orang yang meninggal tersebut semuanya di tujukan kepada Ilmu pengetahuan tentang Islam yang mana tidak dapat dimungkiri lagi keterangannya bahwa siksa kubur itu benar adanya seperti yang di peringatkan oleh ALLAH SWT dan Nabi Muhammad S.A.W.


    *** Cerita ni aku sengaja letak kat thread Myth ni sebab tak berapa nak percaya...
    bukan tak percaya seksaan kubur...OF COZ AKU PERCAYA SEKSAAN KUBUR...
    tp yg aku ragukan adalah...mayat dikafankan waktu masuk ke liang lahad..
    tp mayat ni siap pakai baju dan seluar..itu yg meragukan...

    apa pendapat korang?


    KREDIT : KASKUS FORUM

    *** kalo mod nak pindahkan ke RELIGION silekan haha


    Last edited by blackrose on Wed 16 Jul 2008, 5:19 pm; edited 1 time in total


    _________________


    ~ U Dont Marry With Someone U Can Live With, But U Marry Someone U Cannot Live Without ~

    ~ BlackRose's Blog ~


    ijakstory
    Nice boy from Keramat
    Nice boy from Keramat

    Male
    Number of posts : 3285
    Age : 37
    Location : AU3 Keramat Key EL
    JGR : 800
    Maritial status : Married
    Respek :
    Amaran :
    0 / 1000 / 100

    Mood :
    Reputation : 0
    Duit : 7
    Registration date : 2008-04-14

    segan Re: [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by ijakstory on Wed 14 May 2008, 1:28 am

    seksaan kubur ke tu.. atau perubahan fizikal mayat selepas meninggal?

    blackrose
    Every Rose Has It's Torn
    Every Rose Has It's Torn

    Female
    Number of posts : 4718
    Age : 36
    Location : Di Belakang Anda..!!
    JGR : 1600
    Maritial status : Married
    Respek :
    Amaran :
    0 / 1000 / 100

    Mood :
    Reputation : 0
    Duit : 19
    Registration date : 2008-03-24

    segan Re: [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by blackrose on Wed 14 May 2008, 9:25 am

    Allahualam jak...
    menurut artikel...dia ni dah masuk liang lahad...dah dikebumikan...
    pastu family dia suh korek balik kubur dia...kuarkan dia
    sebab bapak dia ragu2 dgn diagnosis dokter..
    malunye


    _________________


    ~ U Dont Marry With Someone U Can Live With, But U Marry Someone U Cannot Live Without ~

    ~ BlackRose's Blog ~


    Bahulu Manis
    Moderator
    Moderator

    Male
    Number of posts : 567
    Age : 28
    Location : Pengkalan Chepa, Kelantan
    JGR : 1110
    Maritial status : Single
    Respek :
    Amaran :
    0 / 1000 / 100

    Mood :
    Reputation : 0
    Duit : 0
    Registration date : 2008-07-18

    segan Re: [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by Bahulu Manis on Sat 19 Jul 2008, 5:55 am

    masyaALLAH...mnyeramkan lol...

    blackrose
    Every Rose Has It's Torn
    Every Rose Has It's Torn

    Female
    Number of posts : 4718
    Age : 36
    Location : Di Belakang Anda..!!
    JGR : 1600
    Maritial status : Married
    Respek :
    Amaran :
    0 / 1000 / 100

    Mood :
    Reputation : 0
    Duit : 19
    Registration date : 2008-03-24

    segan Re: [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by blackrose on Sat 19 Jul 2008, 4:44 pm

    tp tak tahulah betul ke idok...
    sebab memusykilkan je...
    sebab mayat tu masih pakai baju...
    cuma bajunya koyak rabak dan lusuh..

    tp memang menyeramkan sedeh


    _________________


    ~ U Dont Marry With Someone U Can Live With, But U Marry Someone U Cannot Live Without ~

    ~ BlackRose's Blog ~


    Adiex
    Ahli Aktif
    Ahli Aktif

    Male
    Number of posts : 975
    Age : 33
    Location : somewhere!
    Referral : Admin
    JGR : N/A
    Maritial status : Single
    Respek :
    Amaran :
    0 / 1000 / 100

    Mood :
    Reputation : 0
    Duit : 2
    Registration date : 2008-03-15

    segan Re: [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by Adiex on Mon 21 Jul 2008, 11:53 pm

    ee.. tapi asal kebumikan ngan baju & seluar sekali? confused:

    blackrose
    Every Rose Has It's Torn
    Every Rose Has It's Torn

    Female
    Number of posts : 4718
    Age : 36
    Location : Di Belakang Anda..!!
    JGR : 1600
    Maritial status : Married
    Respek :
    Amaran :
    0 / 1000 / 100

    Mood :
    Reputation : 0
    Duit : 19
    Registration date : 2008-03-24

    segan Re: [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by blackrose on Tue 22 Jul 2008, 8:34 am

    Adiex wrote:ee.. tapi asal kebumikan ngan baju & seluar sekali? confused:
    tulah kan haha
    actually dapat ni dari satu forum indonesia...
    sbenarnya a bit confuse tentang gambar ni...
    tp cerita di sebaliknya..mgkin boleh dijadikan iktibar dan teladan..
    cuma confuse kat gambar tu je lah

    *** rasanya boleh masuk kat cerita seram/mistik ni kan?


    _________________


    ~ U Dont Marry With Someone U Can Live With, But U Marry Someone U Cannot Live Without ~

    ~ BlackRose's Blog ~


    princelance00
    Ahli Pendiam
    Ahli Pendiam

    Male
    Number of posts : 106
    Age : 26
    Location : maxs
    JGR : 90
    Respek :
    Amaran :
    0 / 1000 / 100

    Mood :
    Reputation : 0
    Duit : 0
    Registration date : 2008-07-11

    segan Re: [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by princelance00 on Fri 01 Aug 2008, 12:26 pm

    NI TIPU NI................
    AHAKS..BLINK

    Sponsored content

    segan Re: [PICT] Seksaan Kubur (Kebesaran Allah SWT)

    Post by Sponsored content Today at 8:16 am


      Current date/time is Sun 11 Dec 2016, 8:16 am